Amikor meséltem az ismerősöknek, hogy mit vettem, mindenki ugyan azt a kérdést tette fel:
,,De télen nem fogsz fázni a kabrióban?"
Akkor még nem sejtettem, hogy ennyire hideg lesz a telünk.
Elmesélem, hogy mi történt azóta, hogy megvettem az autót és hogy hogyan lehet átvészelni egy telet egy ilyen autóban, hogyan viseli a mediterrán sportautó a fagyos időjárást.
Már szeptember elején megérkezett a hideg ezért közel 2 hetet tudtam az autót tető nélkül használni és ez a mai napig nem igazán változott. Jelenleg ónoseső esett Budapest környékén. (lásd kép)
Nade kezdjük az elején. Vásárlás után egyből átvittem a haverokkal a szerelőaknához és alánéztünk az autónak, megvizsgáltuk, hogy mi milyen állapotban van. Mivel gondos tulajai voltak, hatalmas kő esett le a szívemről amikor nyugtázhattuk magunkban: ,,Az autó nagyon jó állapotban van".
Persze az első szervíz nem maradhat el. 153 ezer kilóméter körül vettem és 2-3 ezer kilóméter múlva volt esedékes az olajcsere. Első szervíznél ezeket orvosoltuk:
- olajcsere
- olajszűrő csere
- jobb első lengőkarszilent csere
- 4 fékbetét csere (itt hibáztunk, mert tárcsát is cserélni kellett volna, erről késöbb)
- légszűrő csere
- új akkumulátor
- felkerültek a téli papucsok :(
A sokszor feltett kérdésre a válasz pedig egyszerű:
A fiat puntomban sokkal többet fáztam, mint a bariban. Lehet, hogy ezt sokan nem tudják, de attólmég, hogy egy autó cabrió, van teteje. Az 1.2-es motorral 15-20 percet kellett mennem mire elkezdtem érezni a meleget, ennek az autónak azonban nagyobb a motorja és ezáltal a fűtés is sokkal gyorsabban éri el a kellő hőmérsékletet. Szóval a fázás még kevésbé probléma, mint a kemény tetős autómnál.
A cabrió probléma másképpen jelenik meg egy ilyen öreg autónál télen. Például, a különleges barchetta kilincs pillanatok alatt be tud fagyni és nem tudsz bejutni az autóba. Vagy az ajtó üvege odafagy a gumi tömítéshez és szintén nem tudod kinyitni az ajtót. Vagy maga az ajtót zár fagy be és alig bírod elforgatni a kulcsot benne. Vagy a belső műanyag kilincs megfagy és ahogy feszegeted eltörik. Ez történt velem is...
De ezek apróságok, amiket simán kezelni tud az ember. Szóval attólmég, hogy kabriód van, ugyanúgy használhatod télen. A tetőnek biztos nem tesz jót és a garázsban tartott autónak télen biztos, hogy nem lesz baja, de ez egy használati tárgy, a tető meg úgyis cserés lesz hamarosan. Ha igényes, gondos tulaj vagy, szépen meg tudod tartani a jó állapotát.
Végére egy szomorú képpár a téli kerékcseréről: