Szeretett kisautóm minden mozzanatát végigkísérheted.

barchetta

barchetta

Tél előtt kabriót venni? Hülye vagy?

tél, első szervíz

2017. január 31. - kisBarchetta


Amikor meséltem az ismerősöknek, hogy mit vettem, mindenki ugyan azt a kérdést tette fel:

,,De télen nem fogsz fázni a kabrióban?"

Akkor még nem sejtettem, hogy ennyire hideg lesz a telünk.

Elmesélem, hogy mi történt azóta, hogy megvettem az autót és hogy hogyan lehet átvészelni egy telet egy ilyen autóban, hogyan viseli a mediterrán sportautó a fagyos időjárást.  

 

teli_bari_2.jpg

image2_2.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

Már szeptember elején megérkezett a hideg ezért közel 2 hetet tudtam az autót tető nélkül használni és ez a mai napig nem igazán változott. Jelenleg ónoseső esett Budapest környékén. (lásd kép)

 

Nade kezdjük az elején. Vásárlás után egyből átvittem a haverokkal a szerelőaknához és alánéztünk az autónak, megvizsgáltuk, hogy mi milyen állapotban van. Mivel gondos tulajai voltak, hatalmas kő esett le a szívemről amikor nyugtázhattuk magunkban: ,,Az autó nagyon jó állapotban van".

Persze az első szervíz nem maradhat el. 153 ezer kilóméter körül vettem és 2-3 ezer kilóméter múlva volt esedékes az olajcsere. Első szervíznél ezeket orvosoltuk:

  • olajcsere
  • olajszűrő csere
  • jobb első lengőkarszilent csere
  • 4 fékbetét csere (itt hibáztunk, mert tárcsát is cserélni kellett volna, erről késöbb)
  • légszűrő csere
  • új akkumulátor
  • felkerültek a téli papucsok :(

image16.jpeg

 

image4.jpeg

image8_1.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image22.jpeg

A sokszor feltett kérdésre a válasz pedig egyszerű:
A fiat puntomban sokkal többet fáztam, mint a bariban. Lehet, hogy ezt sokan nem tudják, de attólmég, hogy egy autó cabrió, van teteje. Az 1.2-es motorral 15-20 percet kellett mennem mire elkezdtem érezni a meleget, ennek az autónak azonban nagyobb a motorja és ezáltal a fűtés is sokkal gyorsabban éri el a kellő hőmérsékletet. Szóval a fázás még kevésbé probléma, mint a kemény tetős autómnál.

A cabrió probléma másképpen jelenik meg egy ilyen öreg autónál télen. Például, a különleges barchetta kilincs pillanatok alatt be tud fagyni és nem tudsz bejutni az autóba. Vagy az ajtó üvege odafagy a gumi tömítéshez és szintén nem tudod kinyitni az ajtót. Vagy maga az ajtót zár fagy be és alig bírod elforgatni a kulcsot benne. Vagy a belső műanyag kilincs megfagy és ahogy feszegeted eltörik. Ez történt velem is...

image7_1.jpeg

image8_3.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ezek apróságok, amiket simán kezelni tud az ember. Szóval attólmég, hogy kabriód van, ugyanúgy használhatod télen. A tetőnek biztos nem tesz jót és a garázsban tartott autónak télen biztos, hogy nem lesz baja, de ez egy használati tárgy, a tető meg úgyis cserés lesz hamarosan. Ha igényes, gondos tulaj vagy, szépen meg tudod tartani a jó állapotát. 

 

 Végére egy szomorú képpár a téli kerékcseréről:



image21.jpegimage20_1.jpeg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barchetta.blog.hu/api/trackback/id/tr1912171684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2017.02.01. 20:32:01

Én "családi" autónak akartam kabriót, és nagyot kockáztatva kupé-kabriót vettem ősszel. Én is csak belekóstoltam a kabriózásba. Nekem egyszer fagyott be az üveg, de az ajtó kinyílt, csak nem húzta le kicsit az ablakot, ami bebújik a perembe.
Szerencsére rendes kilincsem van, és távirányítós. Utóbbi jó megoldás a zárfagyásra.
Azért lemeztetővel érezni kis különbséget a telitetőshöz, mielőtt befűtene, széleken a hajtogatómechanika fészke ugye nem burkolt, és ott hidegebb. De azután jól befűt.
Közben reménykedem, hogy a tízéves bonyolult tetőszerkezet nem döglik be, hehehe...

kisBarchetta 2017.02.01. 21:02:19

@kkn:
A barchettához is lehet kapni kemény tetőt. Najó az túlzás, hogy lehet kapni, mert nagy mázli kell hozzá, hogy kifogj egy jót. Keresőbe beírva nemis nagyon van találat. Nemrég hirdetett valaki 150 ezer forintért egyet, de sokalltam az autó árához képest. Ez a beruházás későbbre marad.

Úgy hallottam hamarosan 10 fok fölé megy a hőmérséklet. Addig is kitartást és sok jó élményt az autódhoz:)
süti beállítások módosítása